Ilgu tramvajs JRT



3 stundas 40 minūtes pēc apraksta patiesi šķita, ka tas tramvajs ir ilgs, nevis ilgu. Bet kad sākās, tad tas laiks pagāja gaužām labi. Turklāt, ilgu laiku (nekad?) nebiju sēdējusi tik tuvu skatuvei, ka var skaidri redzēt aktieru sejas. Tas bija wow. 


Blānšas aktrise. Biju redzējusi viņu iepriekš izrādēs. Vienmēr mani kaut kas bija kaitinājis viņas balsī – tur bija kaut kas nepiemērots – kaut kas teatrāls, nedaudz samākslots, uzspēlēts. Lūk, Blānšai šīs balss īpašības bija ideālas. Visu cieņu, Elitai Kļaviņai, malacis. Vairākos dialogos/monologos bija grūti atraut acis, bija tik viegli iegrimt tajā neprātā un emocijās.

Ārkārtīgi patika arī Stellas atveidotāja. Nezinu vai tas ir aktrises (d)efekts vai uzspēlēts, bet tāds nieciņš – īpatnējs runas veids bija. Un tas atkal tik ļoti iederējās. Un kaut kādas dalītās emocijas, un nepatiesais smaids, kad jādod Blānšai kūka dzimšanas dienā, un jāsaka, ka viss ir kārtībā. Arī Mičš kruts.

Principā aktieru ansamblis bija diezgan lielisks. Vienīgais par ko radās šaubas bija par Stenliju. Pēc filmas radās iespaids, ka viņam jābūt glītam un būtībā seksīgam, bet Andris Keišs vairs nav tik jauns un skaists bija Marlons Brando 1951. gada filmā. Mans iespaids bija, ka Stenlijam jābūt ārkārtīgi izskatīgam – no turienes arī nedaudz nāk bravūra un tas stāstiņš par dāmīti, kas stāstījusi, ka viņš esot pirmklasīgs. Paskatoties uz aktieri, kam nedaudz atkāpjas mati un arī augums vairs nav 20gadnieka uzbūves, kaut kā šūpojās iespaids. Rīkle gods, godam kliedza gana skaļi un mērkaķveidīgi. Arī sejas izteiksmes bija brīžiem tik ļoti primitīvas un dabīgas, tajā pašā laikā nepievilcīgas, ka iederējās.

Jauneklis, kas ienāca pie Blānšas pārdot "Vakara zvaigzni", bija ļoti glīts – neko daudz neteica, bija nedaudz stīvs – likās, ka viss izcili. Bet tad, kad bija daudzie prom iešanas mēģinājumi, tomēr radās sajūta, ka viņam nav vēl iestrādājusies skatuves sajūta. Ka vēl maziņš. Ka vēl nav pieredzes uz skatuves. Nevis dzīvē, kā lomai piederās, bet uz skatuves.
 
Skaņu celiņš – ļoti patika diezgan beigās skanošā amerikāņu dziesmiņa, kas bija kautrīgā balsī un tikai balsī (Blānšas atveidotājas?) iedziedāta. Tā it kā es to dungotu pie sevis, it kā tas skanētu galvā. It kā Blānšas galvā, it kā manā.
Tajā pašā laikā ārkārtīgi nepatika sākums. Pašā sākumā ir priecīga dejojoša mūzika. Tad, kad vēl nav parādījusies, bet tūlīt jau nāk sāk skanēt mūzika, kas rada sajūtu par vājprātīgo. Varbūt traucēja tas, ka es zināju, ka Blānšai nebūs īsti labi kaut kas ar prātu. Un tad mani uzreiz iedzina beigu ainā prātā, ka tas bija principā mirklis, ko es gaidīju jau no sākuma. 


Luga jau amazing. Filmā ir diezgan daudz dialogu. Tas labi iederas amerikāņu lugā – asociācija ar amerikāņiem ir, ka viņi ir pļāpas. Līdz ar to, daļa dialogu lieliski iederējās, tīri runāšanas pēc. No otras puses palika prātā daži atslēgas vārdi, kurus, lai arī jau iepriekš tuvojoties konkrētajai ainai skanēja galvā, bet arī tagad lika sirsniņā iedzelties. Piemēram, kad Mičs Blānšas dzimšanas dienā atnāk vakarā notiek sarunas, sarunas, un tad viņš pasaka, ka „tik aptraipītu es Tevi nevaru savai mātei rādīt.” Arī beigu ainā, kad māsiņa saka, ka „tos nagus vajadzēs nogriezt”. Tiem pat nevajag būt vārdiem, arī Stenlija dāvana Blānšai dzimšanas dienā un veids kā to pasniedza. Ir tā, ka kaut kādas emocijas krājas, krājas, prāts nedaudz sajaucas un tajā mirklī ir tinkš, un ir skaidrība. Ir apjausma par visādām lietām. Tas vaļā mutes mirklis.

Komentāri